Milj√łstyrelsen valgte Publico

Milj√łstyrelsen har i et mini-udbud udvalgt Publico til at revidere og relancere et undervisningswebsite om forbrugerkemi til grundskolens udskolingselever. Opgaven l√łser vi i samarbejde med¬†Astra, som er det Nationale center for l√¶ring i natur, teknik og sundhed, og vores faste grafiske partner,¬†Ineo.

Form√•let med materialet ‚Äď Kemi, fordi? ‚Äď er, at de unge f√•r indsigt i, hvorfor¬†deres hverdag er ul√łseligt forbundet med kemiske forbindelser. Og¬†hvordan¬†stofferne p√• den ene side kan have konsekvenser for sundhed og helbred ‚Äď men p√• den anden side er pr√¶mis for deres moderne, behagelige liv. Det g√łr vi bl.a. gennem grafiske film og vedkommende tekster, der tager udgangspunkt i almindelige produkter, de unge bruger.

Med gennemarbejdede og k√łreklare didaktiske forl√łb til l√¶rerne vil vi desuden g√łre materialet relevant i undervisningen. Og med distribution via faglige netv√¶rk vil vi skabe et solidt grundlag for, at websitet rent faktisk bliver anvendt.

Kemi, fordi? bliver lanceret primo 2017.

Publico har tidligere udviklet undervisningsplatformen MaybeBaby om fertilitet ‚Äď ogs√• for Milj√łstyrelsen.

Digital marketing-strategi omsat til “Tube-map”

Kortet over Londons Underground-system er et stykke ikonisk designarbejde, som Underground-medarbejder Harry Beck genialt udtænkte i 1931, da han indså, at den fysiske lokation for de forskellige stationer ikke betyder nær så meget som deres indbyrdes relation. Tube-kortet er derfor ikke et kort over London, men et kort over stationernes og linjernes relationer.

Dette ikoniske Tube-kort har inspireret bureauet Hallam Internet til at designe¬†The Digital Marketing Map¬†som en oversigts-illustration af alle de mange byggeklodser af v√¶rkt√łjer, aktiviteter og m√•l inden for digital marketing. Samlet i √©n infografik – lige til at printe og h√¶nge op.

tubemap_hallam_infographic_final_72dpi

 

Seminar om kommune-branding og bosætning


Hvis du arbejder i en kommune og interesserer dig for kommune-branding eller bos√¶tning, s√• b√łr du overveje at s√¶tte et kalender-kryds d. 13. oktober, hvor vi holder seminar i samarbejde med¬†Vocast.

Seminaret henvender sig til
Professionelle i den kommunale sektor,¬†der s√łger inspiration til branding og strategisk kommunikation i deres kommune.

P√• seminaret kan du blive klogere p√• f√łlgende:

  • Hvad er kommunebranding?
  • Hvad styrer en flytning?
  • Hvad virker, og hvad virker ikke?
  • Hvorfor er strategi s√• vigtig?
  • Hvad har andre kommuner gjort?
  • Hvilken rolle kan borgerinddragelse, events og sociale medier spille?

Tid og sted:
13. oktober, kl. 09:00 ‚Äď 11:00
Publico Kommunikation Aps
Balticagade 7
8000 Aarhus C

ERFA-netværk med fokus på content & inbound

I Publico er vi ved at etablere et eksklusivt ERFA-netværk for marketing- og kommunikationstyper med interesse for og erfaring med content & inbound marketing.

Hvis ovenst√•ende er sort snak for dig, er du ikke i m√•lgruppen. ūüôā
Hvis du derimod arbejder aktivt med content marketing Рmåske endda mere systematiseret = inbound Рog har lyst til at få ny inspiration, dele ud af dine erfaringer, sparre med ligesindede og udbygge dit netværk, så kunne Publicos ERFA-netværk godt være noget for dig.

NB: Det er faktisk et krav for at kunne deltage, at du har egne erfaringer at trække på, og at du p.t. sidder i en virksomhed, hvor du arbejder med content og/eller inbound marketing. Alle skal både kunne bidrage og drage nytte af de andres erfaringer. 

Netv√¶rket er endnu ikke 100 pct. f√¶rdig-konceptualiseret. De forel√łbige tanker er f√łlgende:

  • Ca. 25 deltagere – formentlig med base i det jyske
  • Kvartalsvise m√łder a 3 timer – i f√łrste omgang hos¬†Publico (Aarhus), p√• sigt m√•ske skiftevis hos medlemmer i eller omkring Aarhus
  • Mix mellem ekstern indbyrdes sparring og erfaringsudveksling, ekstern (evt. ogs√• intern) opl√¶gsholder og f√¶lles opsamling p√• opl√¶g
  • Lukket gruppe p√• LinkedIn, hvor vi deler slides, artikler og erfaringer
  • Publico inviterer, koordinerer og faciliterer netv√¶rket

Hvad får Publico ud af det?
Det er jo n√¶rliggende at t√¶nke, at vi blot etablerer ERFA-netv√¶rket for at kunne salgspitche skaml√łst p√• deltagerne. Men det er IKKE¬†form√•let. Det er rigelig v√¶rdifuldt for os at tappe ind i en gruppe marketing-praktikeres “pains” og “gains” i arbejdet med content & inbound marketing. Det er guld v√¶rd for os i en periode, hvor vi selv arbejder med content, inbound og Hubspot m.m.

Skriv til mig, hvis du er interesseret i at være med

unspecified

Kunne du tænke dig at være med i et Erfa-netværk om content og inbound?

P√• det seneste har jeg f√•et et par henvendelser om, hvorvidt jeg kender til et fagligt forum, hvor man kan dele viden og hente inspiration om content og inbound marketing (l√¶s evt.¬†Casper Svoldgaards artikel “Hvad er inbound marketing?”). Du kan ogs√• se Hubspots explainer-video herunder.

Henvendelserne har f√•et mig til at genoverveje en tidligere tanke om, at Publico jo godt kunne facilitere s√•dan et netv√¶rk for content- og inboundtyper i det jyske. S√• mit simple sp√łrgsm√•l¬†er dette: Kunne du v√¶re interesseret i at deltage i et Erfa-netv√¶rk med fokus p√• content og inbound marketing?

I Publico tror vi p√•, at inbound marketing er det naturlige n√¶ste step for content marketing, og at de to discipliner h√¶nger sammen, hvis man √łnsker m√•lbare resultater af sin content-indsats.

Hvis du er interesseret, s√• smid mig en tom mail med “nysgerrig” i emnefeltet.¬†Dette er blot en f√łler, s√• din mail er helt uforpligtende.

Tanken er f√łlgende: Kvartalsvise m√łder, enten hos Publico eller p√• skift hos medlemmer, cirka 20 (max 25) deltagere, mix af indbyrdes sparring og eksterne opl√¶gsholdere, pris = gratis.

What do you say?

Work-away på Lanzarote

Jeg er s√• heldig at have¬†f√•et mulighed for at tilbringe denne uge p√• Club La Santa, Lanzarote, hvor jeg skal¬†skrive afsluttende opgave p√• AU’s bestyrelsesuddannelse m√•lrettet SMV’er.¬†Opgavens titel ligger i skrivende stund endnu ikke helt fast, men det bliver noget i retning af “Involvering af bestyrelsen i en ejerledet strategiproces med fokus p√• sk√¶rpelse af Publicos v√¶rditilbud ved hj√¶lp af Osterwalders Value Proposition Design-model”.
Eller noget i den dur. ūüôā

Osterwalders model (se forklaring i filmen ovenfor) er blevet lidt af en darling for mig. Den er super-brugbar ift. at visualisere sin virksomheds v√¶rditilbud til forskellige kundesegmenter. Den zoomer ind p√• de to centrale aspekter i Osterwalders overordnede forretningsmodel-analyse-v√¶rkt√łj, Business Model Canvas (se video-forklaring herunder).

Foruden opgaveskrivning, almindelig tlf- og Skype-m√łder, e-mails og andre arbejdsopgaver skal jeg l√łbe nogle morgenture og sv√łmme nogle aftenture. Jeg kan allerede nu m√¶rke, at den fred og ro fra andre forstyrrelser, som alenetiden giver, er s√¶rdeles frugtbar ift. at t√¶nke strategiske tanker p√• Publicos vegne. Har allerede f√•et mange ideer til nye tiltag – og jeg har kun v√¶ret her i to dage. M√•ske skal det v√¶re en ny √•rlig tradition?