Sæt receptions-kryds fredag den 16. juni

Publico Kommunikation inviterer alle kunder og venner af huset til en semi-faglig sommer-reception fredag den 16. juni kl. 14-17.

I 2016 var anledningen til vores sommer-reception, at vi var flyttet i nye lokaler p√• havnen i Aarhus. Her bor vi stadig, og det bliver vi forh√•bentlig ved med i mange √•r. Det giver et ordentligt skud hverdagsgl√¶de at arbejde med udsigt over vandet til Dokk1 og byggeaktiviteterne p√• Aarhus √ė.

I 2017 kan vi imidlertid hverken bruge flytning, jubil√¶um eller chefens runde f√łdselsdag (der er l√¶√¶√¶√¶nge til) som undskyldning for at holde reception. Det er sommer, og vi kunne godt t√¶nke os at drikke et glas bobler eller en kold fad√łl med kunder, samarbejdspartnere, tidligere medarbejdere og andre venner af Publico. L√¶ngere er den s√•dan set ikke. Derfor har vi strikket et lille fagligt program sammen, s√• du (ogs√•) har en faglig undskyldning for at kigge forbi.

I l√łbet af eftermiddagen kan du bl.a. opleve f√łlgende snack-opl√¶g (a 15 minutter):

  • ‚ÄĚDet b√łr du vide om kommune-branding‚ÄĚ v. udviklingschef Liv Andersen
  • ‚ÄĚF√• din historie i pressen‚ÄĚ v. kommunikationskonsulent Matti Leth
  • ‚ÄĚIntroduktion til inbound marketing‚ÄĚ v. digital r√•dgiver Casper Svoldgaard
  • ‚ÄĚF√• succes p√• LinkedIn‚ÄĚ v. kontaktchef Thomas Mandrup

Du kan også bare hænge ud, drikke et glas bobler og lytte til lidt groovy jazz. Helt op til dig.

Uanset hvad må du gerne give os indikation af, om du kommer.

Klik her for at fortælle os, om du kommer

Vejen valgte Publico

Vejen Kommune har besluttet at intensivere sin indsats for at synligg√łre kommunen¬†og tiltr√¶kke nye borgere. Derfor skal der over de kommende √•r igangs√¶ttes indsatser inden for branding og bos√¶tning. Det overordnede m√•l for indsatsen er, at kommunen skal huse¬†44.000 borgere i 2020, og at kendskabsgraden skal √łges.

Vejen Kommune har efter en tilbudsrunde med tre inviterede bureauer valgt at indgå en 3-årig samarbejdsaftale med Publico. Vores rolle bliver at fungere som strategisk kommunikationsrådgiver og kampagneudvikler i tæt samarbejde med kommunens politisk ledede styregruppe.

Vi er særdeles stolte og glade over at have vundet opgaven, som vi allerede er i fuld gang med.

Leads og trafik topper CMO’ens to-get-liste i 2017

If√łlge HubSpots nye rapport ‚ÄĚThe State of Inbound 2017‚ÄĚ er der s√¶rligt to opgaver, der skiller sig ud p√• marketings prioriteringsliste for 2017: At f√• flere leads omdannet til kunder og at skabe mere trafik til virksomhedens hjemmeside.

Min kollega Thomas Mandrup, der er kontaktchef i Publico, har skrevet et indl√¶g om¬†State of Inbound 2017, hvor han zoomer ind p√• det, som marketingcheferne selv har tilkendegivet, at de prioriterer h√łjest i √•r.

Læs Thomas Mandrups indlæg her

Historisk ordre i Publico

Jeg blev pludselig ualmindeligt stolt over mit team i Publico forleden. √Örsagen er, at vi har vundet et stort udbud mod nogle af de bureauer i Danmark, vi har allerst√łrst faglig respekt for. Det g√łr heller ikke noget, at det¬†er den st√łrste ordre, vi nogensinde har f√•et i Publico. Eller at opgaven¬†og kunden er henholdsvis megasp√¶ndende og sjask-sympatisk.

Hvem er kunden, og hvad er opgaven?
Det venter jeg lige med at offentligg√łre, indtil kontrakten er underskrevet og formalia p√• plads. Jeg kan afsl√łre s√• meget, at opgaven er i sp√¶ndingsfeltet mellem Publicos to kernesegmenter – B2B-virksomheder og den offentlige sektor.

Jeg kunne ikke dy mig for at dele min begejstring over udbudssejren med mine LinkedIn-connections, der var s√łde til at give SoMe-skulderklap (+23.000 views and counting…), selvom opdateringen var en lige s√• fesen cliffhanger som denne blog-post.

To be continued.

√Örsrapporter beh√łver ikke v√¶re kedelige

Med digitale virkemidler har e-Boks suppleret sin klassiske, trykte √•rsrapport med en levende multimediefort√¶lling. Via billeder, video og interaktive grafer bringes indholdet i √łjenh√łjde. Print-udgaven er udformet som et l√¶kkert magasin med fokus p√• nye digitale tendenser. Publico har st√•et for b√•de trykt og digital version.

Tjek e-Boks’ digitale √•rsrapport her

Se direkt√łr Ulrik Falkner Thagesen introducere √•rsrapporten her:

 

Se, hvad k√łkkenskabet gemte

Bekæmp Svindsvinet!

Lidt hyggeligt at finde den kop frem fra skabet og blive mindet om, at jeg og min dav√¶rende kompagnon Peter Kennebo i 2004-2007 hjalp Kim S√łrensen og Silvan med at udvikle og eksekvere en intern svind-kampagne, hvori Svindsvinet indtog hovedrollen.

Svindbek√¶mpelses-kampagnen, som vi lavede i t√¶t samarbejde med John Aars√łe og Aros Kommunikation, medvirkede til at reducere Silvans svind med et st√łrre to-cifret millionbel√łb. Et dejligt m√•lbart resultat af en veludt√¶nkt ide (min!) og en veludf√łrt indsats i t√¶t samarbejde med Silvan.

Der er l√łbet meget vand gennem √•en og leveret meget kommunikations-arbejde til mange forskellige sp√¶ndende kunder siden 2007. Men Svindsvinet og kampagnen i Silvan st√•r stadig klart i erindringen som den f√łrste st√łrre opgave, jeg som relativt gr√łn kommunikationsmand var med til at gennemf√łre.

Koppen har jeg heldigvis stadig. Og er det egentlig ikke en form for svind, at den er havnet hjemme i mit k√łkkenskab? ūüôā

Gratis morgen-seminar om pressearbejde

Samler medierne ikke dine pressemeddelelser op, og har du sv√¶rt ved at f√• journalisterne i tale? Torsdag den1. juni kl.¬†9-11¬†sl√•r vi d√łrene op for et gratis morgenseminar hos Publico i Aarhus, hvor vi samler vores bedste fif til, hvordan du f√•r din historie i pressen. Men skynd dig ‚Äď vi har kun plads til 20 deltagere.

Book din plads nu, og lær, hvordan du får maksimalt udbytte af dine presseindsatser.

Under oplægget vil du blandt andet få svar på:

  • hvordan mediebilledet ser ud lige nu ‚Äď og hvad betyder det for vores muligheder for at f√• historier i pressen
  • hvad journalister l√¶gger v√¶gt p√•, n√•r de vurderer, om din historie skal p√• forsiden eller i skraldespanden
  • hvilke taktiske kneb vi kan benytte for at g√łre vores historier st√¶rkere, n√•r vi skal s√¶lge dem ind
  • generelle dos and don‚Äôts i forhold til medieh√•ndtering.

Læs mere, og tilmeld dig