Sæt receptions-kryds fredag den 16. juni

Publico Kommunikation inviterer alle kunder og venner af huset til en semi-faglig sommer-reception fredag den 16. juni kl. 14-17.

I 2016 var anledningen til vores sommer-reception, at vi var flyttet i nye lokaler på havnen i Aarhus. Her bor vi stadig, og det bliver vi forhåbentlig ved med i mange år. Det giver et ordentligt skud hverdagsglæde at arbejde med udsigt over vandet til Dokk1 og byggeaktiviteterne på Aarhus Ø.

I 2017 kan vi imidlertid hverken bruge flytning, jubilæum eller chefens runde fødselsdag (der er læææænge til) som undskyldning for at holde reception. Det er sommer, og vi kunne godt tænke os at drikke et glas bobler eller en kold fadøl med kunder, samarbejdspartnere, tidligere medarbejdere og andre venner af Publico. Længere er den sådan set ikke. Derfor har vi strikket et lille fagligt program sammen, så du (også) har en faglig undskyldning for at kigge forbi.

I løbet af eftermiddagen kan du bl.a. opleve følgende snack-oplæg (a 15 minutter):

  • ”Det bør du vide om kommune-branding” v. udviklingschef Liv Andersen
  • ”Få din historie i pressen” v. kommunikationskonsulent Matti Leth
  • ”Introduktion til inbound marketing” v. digital rådgiver Casper Svoldgaard
  • ”Få succes på LinkedIn” v. kontaktchef Thomas Mandrup

Du kan også bare hænge ud, drikke et glas bobler og lytte til lidt groovy jazz. Helt op til dig.

Uanset hvad må du gerne give os indikation af, om du kommer.

Klik her for at fortælle os, om du kommer

Vejen valgte Publico

Vejen Kommune har besluttet at intensivere sin indsats for at synliggøre kommunen og tiltrække nye borgere. Derfor skal der over de kommende år igangsættes indsatser inden for branding og bosætning. Det overordnede mål for indsatsen er, at kommunen skal huse 44.000 borgere i 2020, og at kendskabsgraden skal øges.

Vejen Kommune har efter en tilbudsrunde med tre inviterede bureauer valgt at indgå en 3-årig samarbejdsaftale med Publico. Vores rolle bliver at fungere som strategisk kommunikationsrådgiver og kampagneudvikler i tæt samarbejde med kommunens politisk ledede styregruppe.

Vi er særdeles stolte og glade over at have vundet opgaven, som vi allerede er i fuld gang med.

Leads og trafik topper CMO’ens to-get-liste i 2017

Ifølge HubSpots nye rapport ”The State of Inbound 2017” er der særligt to opgaver, der skiller sig ud på marketings prioriteringsliste for 2017: At få flere leads omdannet til kunder og at skabe mere trafik til virksomhedens hjemmeside.

Min kollega Thomas Mandrup, der er kontaktchef i Publico, har skrevet et indlæg om State of Inbound 2017, hvor han zoomer ind på det, som marketingcheferne selv har tilkendegivet, at de prioriterer højest i år.

Læs Thomas Mandrups indlæg her

Historisk ordre i Publico

Jeg blev pludselig ualmindeligt stolt over mit team i Publico forleden. Årsagen er, at vi har vundet et stort udbud mod nogle af de bureauer i Danmark, vi har allerstørst faglig respekt for. Det gør heller ikke noget, at det er den største ordre, vi nogensinde har fået i Publico. Eller at opgaven og kunden er henholdsvis megaspændende og sjask-sympatisk.

Hvem er kunden, og hvad er opgaven?
Det venter jeg lige med at offentliggøre, indtil kontrakten er underskrevet og formalia på plads. Jeg kan afsløre så meget, at opgaven er i spændingsfeltet mellem Publicos to kernesegmenter – B2B-virksomheder og den offentlige sektor.

Jeg kunne ikke dy mig for at dele min begejstring over udbudssejren med mine LinkedIn-connections, der var søde til at give SoMe-skulderklap (+23.000 views and counting…), selvom opdateringen var en lige så fesen cliffhanger som denne blog-post.

To be continued.

Årsrapporter behøver ikke være kedelige

Med digitale virkemidler har e-Boks suppleret sin klassiske, trykte årsrapport med en levende multimediefortælling. Via billeder, video og interaktive grafer bringes indholdet i øjenhøjde. Print-udgaven er udformet som et lækkert magasin med fokus på nye digitale tendenser. Publico har stået for både trykt og digital version.

Tjek e-Boks’ digitale årsrapport her

Se direktør Ulrik Falkner Thagesen introducere årsrapporten her:

 

Se, hvad køkkenskabet gemte

Bekæmp Svindsvinet!

Lidt hyggeligt at finde den kop frem fra skabet og blive mindet om, at jeg og min daværende kompagnon Peter Kennebo i 2004-2007 hjalp Kim Sørensen og Silvan med at udvikle og eksekvere en intern svind-kampagne, hvori Svindsvinet indtog hovedrollen.

Svindbekæmpelses-kampagnen, som vi lavede i tæt samarbejde med John Aarsøe og Aros Kommunikation, medvirkede til at reducere Silvans svind med et større to-cifret millionbeløb. Et dejligt målbart resultat af en veludtænkt ide (min!) og en veludført indsats i tæt samarbejde med Silvan.

Der er løbet meget vand gennem åen og leveret meget kommunikations-arbejde til mange forskellige spændende kunder siden 2007. Men Svindsvinet og kampagnen i Silvan står stadig klart i erindringen som den første større opgave, jeg som relativt grøn kommunikationsmand var med til at gennemføre.

Koppen har jeg heldigvis stadig. Og er det egentlig ikke en form for svind, at den er havnet hjemme i mit køkkenskab? 🙂

Gratis morgen-seminar om pressearbejde

Samler medierne ikke dine pressemeddelelser op, og har du svært ved at få journalisterne i tale? Torsdag den1. juni kl. 9-11 slår vi dørene op for et gratis morgenseminar hos Publico i Aarhus, hvor vi samler vores bedste fif til, hvordan du får din historie i pressen. Men skynd dig – vi har kun plads til 20 deltagere.

Book din plads nu, og lær, hvordan du får maksimalt udbytte af dine presseindsatser.

Under oplægget vil du blandt andet få svar på:

  • hvordan mediebilledet ser ud lige nu – og hvad betyder det for vores muligheder for at få historier i pressen
  • hvad journalister lægger vægt på, når de vurderer, om din historie skal på forsiden eller i skraldespanden
  • hvilke taktiske kneb vi kan benytte for at gøre vores historier stærkere, når vi skal sælge dem ind
  • generelle dos and don’ts i forhold til mediehåndtering.

Læs mere, og tilmeld dig