Goth-film top-performer

Hjaltelin Stahls film “Goth Life” for Metroselskabets Cityring er ifĂžlge en analyse fra Dansk Reklame Film den bedst performende lokale reklamefilm nogensinde.

En analyse fra Dansk Reklame Film (DRF) kĂ„rer Hjaltelin Stahls reklamefilm ”Goth Life” som den ”bedst performende lokale reklamefilm nogensinde, bĂ„de i forhold til totalerindring og liking.”
Filmen slÄr ifÞlge analysen benchmark pÄ samtlige parametre:
– 92 procent husker reklamefilmen (totalerindring) – benchmark er 53 procent
– 78 procent husker hjulpet filmen – benchmark er 42 procent
– 74 procent syntes at filmen var god – benchmark er 40 procent.

Filmen ”Goth Life” fortĂŠller – ligesom sĂžsterfilmen ”TĂžmmermĂŠnd” – om en akavet ”bivirkning” ved den nye metrolinje M3 Cityringen.

Nemlig den, at nÄr hundredtusindvis af nye rejsende drÞner rundt mellem endnu flere metrostationer i KÞbenhavn, ja sÄ vokser ogsÄ risikoen for, at man lÞber ind i typer, man mÄske ikke har sÄ meget tilfÊlles med.

Som for eksempel de to sortklédte typer, der i ”Goth Life” lander i en vogn med et meget ivrigt a capella-syngende selskab i pastelfarvet tþj 


OgsÄ udlandet fik hurtigt Þje pÄ de to danske Cityring-reklamefilm i serien: Branchemedier fra lande som Spanien, Frankrig, USA, Storbritannien, Tyskland, Australien, Tyrkiet og Kina skrev om dem, og der fulgte bÄde hÊder og priser med.

Adweek kĂ„rede Goth-filmen som Ad of the Week ugen efter lanceringen, The Drum kĂ„rede den som Ad of the Month i oktober, og i november blev det til guld ved Epica Awards.

Det er i Þvrigt danske Peter Harton, der har instrueret begge film. 

Credits

  • Kreativt bureau: Hjaltelin Stahl
  • Copy: Kenneth Kaadtmann
  • Art Director: Cecilie Öberg
  • Account Manager: Sandra Amalie Lacoppidan
  • Produktionsselskab: Pegasus Productions
  • InstruktĂžr: Peter Harton
  • Executive Producer: Cille Silverwood-Cope
  • 1st AD: Nikolaj Storgaard Mortensen
  • DOP: Jens MaasbĂžl
  • Stylist + Production Design: Jane Marshall Whittaker
  • Make-up: Tommy Hairwerk
  • Editor: Anders Jon
  • Sound Design: Ole Kristian Krogstad
  • Colourist: Lasse Marcussen
  • Production Manager: Sara JĂŒrs Schmidt

Er du Publicos nye PPC- og SEO-konsulent?

Er Google Ads din turf, og drÞmmer du i kunderejser? FÄr du usexede nicheprodukter til at toppe Googles SERP? (Bare stop her, hvis du slog det op). Og kan du oversÊtte PPC, SEM og andre frÊkke forkortelser, sÄ vores kunder forstÄr? SÄ hÞrer du mÄske til hos Publico som vores nye PPC- og SEO-konsulent.

I vores verden er distribution lige sÄ vigtigt som content. Vi har travlt i det digitale team, som tager sig af distribution pÄ SoMe, i Google og via marketing automation-systemer. Derfor sÞger vi nu en digital konsulent med speciale i SEO og PPC. En konsulent, der ikke blot forstÄr vÊrktÞjerne, men som ogsÄ har forretningsforstÄelsen og Þje for den kontekst, kanalerne skal bruges i.

I Publico arbejder vi overvejende med videnstunge B2B-virksomheder og offentlige organisationer. Derfor er det vÊsentligt, at du kan analysere en kompleks virksomheds marked og mÄlgrupper og komme med en klar anbefaling til en velbegrundet PPC- og SEO-strategi.

Du fungerer naturligt i rollen som konsulent, nÄr kunden skal rÄdgives i hverdagen, eller nÄr der er behov for en facilitator pÄ en workshop om distribution.

Hos os fÄr du:

  • 26 sĂžde, dygtige kolleger
  • Et dedikeret, digitalt team (3 m/k’er plus dig) at sparre med
  • Et bureau med medvind i markedet
  • En arbejdsplads med hĂžj arbejdsglĂŠde (4,2 i snit (1-5 skala))
  • Et familievenligt job, ugentlig hjemmearbejdsdag og Ă„rlig udlandstur
  • Masser af fede, sociale arrangementer (tĂŠnk fx NorthSide, stand-up, Publico-dinners og MASH).

Her er din legeplads

Vi kommer fra content marketing, og derfor bifalder vi, at Google i dag belÞnner relevans, kontekst og godt indhold mere end keyword stuffing og links kÞbt pÄ sortbÞrsen. Det gÞr du selvfÞlgelig ogsÄ. Som vores PPC-specialist forstÄr du derfor Google Ads-metodernes placering i kunderejsen og det samlede kanalmix, og du fokuserer pÄ de mest relevante metrics, nÄr du skal vise en kampagnes effekt.

Dit primĂŠre fokus vil vĂŠre Google-annoncering og SEO for vores kunder og for os selv. Du vil ogsĂ„ ofte vĂŠre go-to-guy/-girl for kolleger, som har brug for din ekspertise til pitches og workshops med kunder. Du kan – eller har i hvert fald lysten til – at drive kunder selv.

Hvem er du?

  • Du har 3-5 Ă„rs erfaring – rigtig, rigtig gerne fra bureau
  • Du er en haj til hĂ„ndvĂŠrket og kender alle muligheder – bĂ„de i Google Ads og inden for SEO
  • Du ved, at annoncering og god ranking ikke lykkes uden at tĂŠnke vĂŠrktĂžjet ind en stĂžrre kontekst
  • Du fokuserer pĂ„ resultater og elsker at levere letforstĂ„elige kunde-rapporter, der dokumenterer effekt
  • Du har diverse Google-certificeringer pĂ„ CV’et
  • Du er udadvendt og trives med at dele din viden – bĂ„de internt og til vores kunder
  • Hvis du tilmed mestrer flere kanaler– paid sĂ„vel som marketing automation (fx HubSpot) – knuselsker vi dig allerede.

Kan du se dig selv hos os?

Hvis ja, sĂ„ send CV og ansĂžgning til hejsa@publico.dk med emnelinjen “SEO- og PPC-konsulent”. Du er ogsĂ„ velkommen til at ringe til Casper pĂ„ 86 19 72 15, hvis du vil vide mere om stillingen.

Vi holder lĂžbende samtaler og tager opslaget ned, nĂ„r vi har fundet den rigtige kandidat. Start-dato: Senest 1. april. SĂ„ skynd dig at sende os din ansĂžgning – vi glĂŠder os til at hĂžre fra dig.

Publico sĂžger ny kommunikationskonsulent

Du omsÊtter kundens forretningsbehov til kommunikation, der spiller. Du har konsulent-mindset og flair for sÄvel videnstÊrke B2B-virksomheder som komplekse offentlige kunder. Og sÄ er du velskrivende som bare pokker. Tjek, tjek, tjek, tjek? SÄ stÄr der snart Publico pÄ ryggen af dig.

Vi har travlt i Publico. Derfor er vi pÄ udkig efter en ny kommunikationskonsulent, der kan mÞde ind pÄ havnefronten i Aarhus fra 1. april 2020 eller fÞr.

Vi holder samtaler lĂžbende og beslutter os, sĂ„ snart vi har fundet den rette profil. Send ansĂžgning samt CV og relevante teksteksempler (fx artikler, blog-indlĂŠg, e-bĂžger, white papers eller lign.) snarest muligt til direktĂžr Uffe Lyngaae: Uffe@Publico.dk.

Skriv gerne i emnefeltet, at det er stillingen som “kommunikationskonsulent”, du sĂžger. Vi har nemlig flere opslag ude.

Stillingens endelige indhold (mht. kunde- og opgave-mix) afhénger lidt af, hvem vi ender med at ansétte. 🙂

+3 Ă„rs erfaring: Du skal have mindst 3-5 Ă„rs erfaring som kommunikatĂžr for at komme i betragtning. Derudover lĂŠgger vi vĂŠgt pĂ„, at du kan sĂŠtte flueben ved flest mulige af punkterne pĂ„ fĂžlgende tjekliste:

  1. Du skriver veloplagt og fejlfrit: Du skriver som en journalist, uanset om din baggrund er journalistisk eller akademisk. Hvis du laver fejl i din ansĂžgning, skal du ikke vente ved telefonen.
  2. Du har forretningsforstĂ„else: Du er god til at sĂŠtte dig ind i virksomheders markedssituation og skarp i din analyse af hvilke tiltag, der bedst understĂžtter virksomhedernes mĂ„l. Du kan med andre ord lĂŠse og forstĂ„ BĂžrsen – med oprigtig interesse.
  3. Du har k-tyngde: Vi forudsĂŠtter, at du har stor viden om kommunikation. Men for virkelig at skabe vĂŠrdi skal du have strategisk forstĂ„else for, hvordan kommunikation i praksis flytter kunden fra udgangspunkt til mĂ„l. Hvordan du argumenterer for det. Og dokumenterer det.
  4. Du fatter politisk styrede organisationer: Du tĂŠnder pĂ„ tanken om tilflytterkommunikation for kommuner eller informationskampagner for staten. Du forstĂ„r, hvad det betyder, hvis departementet sĂŠtter foden ned. Du kan (mĂ„ske pĂ„ sigt) facilitere en workshop for et byrĂ„d.
  5. Du har pondus: Du kan hĂ„ndtere folk med stjerner pĂ„ skulderen. Du har k-rĂžv-i-buksen nok til at hvile i din egen faglighed, sĂ„ du kan sparre med kunder og kolleger.
  6. Du kan styre projekter: Du skal kunne disciplinere dig selv og dine projekter, sĂ„ du mĂžder deadlines med overskud – ogsĂ„ nĂ„r der opstĂ„r bĂžvl undervejs. Du skal kunne (udvikle dig til at) vĂŠre kundeansvarlig pĂ„ sĂ„vel offentlige informationskampagner som strategisk content marketing-arbejde for private B2B-virksomheder. Du forstĂ„r bĂ„de kundens og projektets Ăžkonomi.
  7. Du har bureau-erfaring: Det er ikke et ultimativt krav, men det vil bringe dig seriĂžst tĂŠt pĂ„ en samtale, hvis du kan dokumentere erfaring fra et  kommunikationsbureau.
  8. Du er god til engelsk: Det vil vĂŠre en klar fordel, hvis du taler og skriver business-engelsk pĂ„ et hĂžjt niveau. Mange af vores kunder har engelsk som koncern-sprog, og en del af vores tekstprodukter skal leveres pĂ„ engelsk.
  9. Du er ikke bange for telefonen: Du skal have det godt med at gribe knoglen og ringe til mennesker, du ikke kender, og som ikke altid har tid eller lyst til at snakke med dig. 
  10. Du er sulten: Selvom du har +3 Ă„rs erfaring som kommunikatĂžr, ser vi gerne, at du fortsat bĂŠrer en til ĂŠrgerrighed grĂŠnsende sult efter at udvikle dig via ud-af-komfortzonen-arbejdsopgaver for rigtige kunder og sparring fra kvikke kolleger.

Hos os fÄr du:

  • 25 sĂžde, dygtige kolleger
  • En mentor og kundebaserede teams at sparre med
  • Et bureau med medvind i markedet
  • En arbejdsplads med hĂžj arbejdsglĂŠde (4,2 i snit (1-5 skala))
  • Et familievenligt job, ugentlig hjemmearbejdsdag og Ă„rlig udlandstur
  • Masser af fede, sociale arrangementer (tĂŠnk fx NorthSide, stand-up, Publico-dinners og MASH).

Kunderne: I Publico lĂžser vi strategiske, taktiske og operationelle kommunikationsopgaver for ca. 70 virksomheder og organisationer. Kundelisten tĂŠller bl.a. Aberdeen Asset Management, AP Pension, Cryos International, DIBS, E-Boks, Kosan Gas, Krone Vinduer, Letbanen, Louis Nielsen, Lunar Way, MHI Vestas Offshore Wind, MiljĂžstyrelsen, NNIT, Nordic Waterproofing, NĂŠrpension, Obton, RambĂžll Management, Region Midtjylland, Scanmarket, Siemens Gamesa Renewable Energy, Styrelsen for International Rekrutttering og Integration, Syddjurs Kommune og Troldtekt.

Om Publico: Publico er et kommunikationsbureau med 25 medarbejdere, der hjĂŠlper videnstĂŠrke virksomheder med at vinde opmĂŠrksomhed, sympati og markedsandele.

Vi er specialister i at levere content & inbound marketing, kommunikationsstrategier, kernefortĂŠllinger samt pressearbejde til B2B- og finansvirksomheder. Desuden udvikler vi velfunderede strategier og kampagner til stat, forsyning og kommuner.

Publico som arbejdsplads: Vi er stolte af at have fem Publico-medarbejdere, der har passeret deres 10-Ärs jubilÊum og to mere, der runder 10-Ärs milepÊlen i de kommende Är. Vi tror pÄ langvarige, professionelle venskaber og pÄ, at det skal vÊre sjovt at gÄ pÄ arbejde. Vores kultur og holdÄnd er formentlig vores stÊrkeste konkurrenceparameter.

Hos Publico fÄr du 25 af branchens dygtigste kommunikationsprofiler som dine sÞde kolleger. Vi er i gang med at udvikle og skalere vores organisation til at kunne rumme 35-40 medarbejdere, der trives og har det sjovt, mens de bliver dygtigere.