5 video-tips til at komme i gang med marketing automation

  1. Konverter til kunder med en velkomst-serie
    Hvis du laver nyhedsbreve og endnu ikke har aktiveret en velkomst-serie, der udnytter den interesse, dine abonnenter har, nÄr de signer up, sÄ kan du godt komme i gang.

    2. BelĂžn dine VIP-kunder (eller -leads)
    NÄr dine kunder har kÞbt for et vist belÞb, eller dine leads har udvist en sÊrlig interesse (mÄlt pÄ deres online-adfÊrd pÄ dit site), kan det godt betale sig at sÊtte dem pÄ en sÊrlig mailing-liste med eksklusive tilbud.

    3. Hold dine kunder/leads varme med databaserede remindere
    Ved at udnytte den viden du har om dine kunder/leads, kan du sende sĂŠrligt relevante mails, der fx kan booste mersalg/opsalg.

    4. Ønsk dine leads/kunder tillykke med fÞdselsdagen
    Det er lidt cheasy, I know, men hvis du har opsnappet dine kunders/leads’ fĂždselsdag, kan du lige sĂ„ godt udnytte den viden til at sende et sĂŠrligt (automatiseret) fĂždselsdagstilbud.

    5. Gen-aktiver frafaldne kunder
    Det er cirka fem gange sĂ„ dyrt at skaffe en ny kunde, som det er at (gen)sĂŠlge til en eksisterende/tidligere, inaktiv, kunde. Just sayin’.

    Opsamling: OvenstĂ„ende video-tips om marketing automation er leveret af Campaign Monitor, der leverer markedets bedste (min vurdering) stand-alone e-mail marketing-vĂŠrktĂžj. Hvis du allerede er bruger af Campaign Monitor, skal du sĂ„dan set bare trykke pĂ„ “Automation”-tab’en for at komme i gang. Hvis du endnu ikke er med i klubben af glade CM-brugere, kan vi hos Publico hurtigt hjĂŠlpe dig i gang.

Publico sÞger to forÄrspraktikanter

Baresso skifter navn til Espresso House. Boligsitet bolighed.dk gÄr i luften. Gymnasieelever lÊrer om nedsat fertilitet igennem nyt undervisningsmateriale. Det er blot tre eksempler pÄ begivenheder, der er sÞsat med Publico som kommunikationsfaglig kaptajn. 

Publico er et analytisk og strategisk velfunderet PR-bureau med fokus pĂ„ at finde enkle kommunikationslĂžsninger pĂ„ komplekse problemstillinger. Og sĂ„ ynder vi at bruge gode historier til at styrke relationer mellem organisationer, virksomheder og mennesker – uanset om det handler om kaffe, kvadratmetersalg eller kryptorkisme.

Vores kunder er bÄde offentlige og private. For dem lÞser vi opgaver inden for bl.a. rÄdgivning, kampagner, inbound og content marketing samt presse- og tekstarbejde. Det udmÞnter sig i produktionen af forskellige ydelser som fx webtekst, nyhedsbreve, kampagner, analyser, strategier, magasiner, video og pressemeddelelser. Med mere.

Du laver alt andet end kaffe
I din Publico-praktik kan du forvente at indgÄ i det daglige arbejde pÄ lige fod med de Þvrige medarbejdere. Du er med til at udvikle og producere indhold til de redaktionelle og kommercielle medier, som vi producerer. Og du vil bÄde skulle arbejde pÄ selvstÊndige projekter og som del af forskellige team.

Konkret bestÄr dit arbejde blandt andet i:
‱ Interview, artikelskrivning, korrektur og redigering
‱ Kreativt tekstarbejde
‱ Presse
‱ Dit eget individuelle udviklingsprojekt
‱ Research og analyse
‱ Kampagneudvikling
‱ Videoproduktion

Vi lÊgger vÊgt pÄ, at du fÄr kyndig vejledning og vide rammer for dit personlige initiativ og dine egne ideer. Og vi garanterer, at du fÄr et afvekslende praktikophold med stor grad af frihed og ansvar.

Handlekraftig profil
Vi forestiller os, at du er i gang med din overbygning pĂ„ universitetet – gerne en kommunikationsfaglig retning, men det er ikke et krav. Til gengĂŠld skal du have skrivetalent, og du skal kunne lĂŠgge de akademiske skriveprincipper pĂ„ hylden inden for Publicos vĂŠgge. Selvtillid, gĂ„-pĂ„-mod, humor og en ”ja-hat”-indstilling til nye udfordringer er ogsĂ„ blandt dine karakteristika. Har du erfaring med videoproduktion og redigering i Final Cut Pro har du en ekstra stjerne pĂ„ skulderen fra dag Ă©t.

Det med smÄt
Praktikken er ulÞnnet (bortset fra frokostordning og Northside-billet) og strÊkker sig fra 30. januar 2017 til 30. juni 2017. Stillingen er pÄ 30 timer om ugen, sÄdan at du har en fridag midt pÄ ugen. Send din ansÞgning og cv vedlagt (ikke-akademiske) teksteksempler senest 25. oktober til nadia@publico.dk.

Vi holder samtaler i uge 44.

LĂŠs mit (gamle) afslagsbrev til wannabe-praktikanter

LĂŠs min tjekliste til Publico-ansĂžgere

Tjek vores lÊkre lokaler pÄ Facebook

Se tidligere praktikant-rekrutteringsfilm nedenfor: