5 video-tips til at komme i gang med marketing automation

  1. Konverter til kunder med en velkomst-serie
    Hvis du laver nyhedsbreve og endnu ikke har aktiveret en velkomst-serie, der udnytter den interesse, dine abonnenter har, når de signer up, så kan du godt komme i gang.

    2. Beløn dine VIP-kunder (eller -leads)
    Når dine kunder har købt for et vist beløb, eller dine leads har udvist en særlig interesse (målt på deres online-adfærd på dit site), kan det godt betale sig at sætte dem på en særlig mailing-liste med eksklusive tilbud.

    3. Hold dine kunder/leads varme med databaserede remindere
    Ved at udnytte den viden du har om dine kunder/leads, kan du sende særligt relevante mails, der fx kan booste mersalg/opsalg.

    4. Ønsk dine leads/kunder tillykke med fødselsdagen
    Det er lidt cheasy, I know, men hvis du har opsnappet dine kunders/leads’ fødselsdag, kan du lige så godt udnytte den viden til at sende et særligt (automatiseret) fødselsdagstilbud.

    5. Gen-aktiver frafaldne kunder
    Det er cirka fem gange så dyrt at skaffe en ny kunde, som det er at (gen)sælge til en eksisterende/tidligere, inaktiv, kunde. Just sayin’.

    Opsamling: Ovenstående video-tips om marketing automation er leveret af Campaign Monitor, der leverer markedets bedste (min vurdering) stand-alone e-mail marketing-værktøj. Hvis du allerede er bruger af Campaign Monitor, skal du sådan set bare trykke på “Automation”-tab’en for at komme i gang. Hvis du endnu ikke er med i klubben af glade CM-brugere, kan vi hos Publico hurtigt hjælpe dig i gang.

Publico søger to forårspraktikanter

Baresso skifter navn til Espresso House. Boligsitet bolighed.dk går i luften. Gymnasieelever lærer om nedsat fertilitet igennem nyt undervisningsmateriale. Det er blot tre eksempler på begivenheder, der er søsat med Publico som kommunikationsfaglig kaptajn. 

Publico er et analytisk og strategisk velfunderet PR-bureau med fokus på at finde enkle kommunikationsløsninger på komplekse problemstillinger. Og så ynder vi at bruge gode historier til at styrke relationer mellem organisationer, virksomheder og mennesker – uanset om det handler om kaffe, kvadratmetersalg eller kryptorkisme.

Vores kunder er både offentlige og private. For dem løser vi opgaver inden for bl.a. rådgivning, kampagner, inbound og content marketing samt presse- og tekstarbejde. Det udmønter sig i produktionen af forskellige ydelser som fx webtekst, nyhedsbreve, kampagner, analyser, strategier, magasiner, video og pressemeddelelser. Med mere.

Du laver alt andet end kaffe
I din Publico-praktik kan du forvente at indgå i det daglige arbejde på lige fod med de øvrige medarbejdere. Du er med til at udvikle og producere indhold til de redaktionelle og kommercielle medier, som vi producerer. Og du vil både skulle arbejde på selvstændige projekter og som del af forskellige team.

Konkret består dit arbejde blandt andet i:
• Interview, artikelskrivning, korrektur og redigering
• Kreativt tekstarbejde
• Presse
• Dit eget individuelle udviklingsprojekt
• Research og analyse
• Kampagneudvikling
• Videoproduktion

Vi lægger vægt på, at du får kyndig vejledning og vide rammer for dit personlige initiativ og dine egne ideer. Og vi garanterer, at du får et afvekslende praktikophold med stor grad af frihed og ansvar.

Handlekraftig profil
Vi forestiller os, at du er i gang med din overbygning på universitetet – gerne en kommunikationsfaglig retning, men det er ikke et krav. Til gengæld skal du have skrivetalent, og du skal kunne lægge de akademiske skriveprincipper på hylden inden for Publicos vægge. Selvtillid, gå-på-mod, humor og en ”ja-hat”-indstilling til nye udfordringer er også blandt dine karakteristika. Har du erfaring med videoproduktion og redigering i Final Cut Pro har du en ekstra stjerne på skulderen fra dag ét.

Det med småt
Praktikken er ulønnet (bortset fra frokostordning og Northside-billet) og strækker sig fra 30. januar 2017 til 30. juni 2017. Stillingen er på 30 timer om ugen, sådan at du har en fridag midt på ugen. Send din ansøgning og cv vedlagt (ikke-akademiske) teksteksempler senest 25. oktober til nadia@publico.dk.

Vi holder samtaler i uge 44.

Læs mit (gamle) afslagsbrev til wannabe-praktikanter

Læs min tjekliste til Publico-ansøgere

Tjek vores lækre lokaler på Facebook

Se tidligere praktikant-rekrutteringsfilm nedenfor: