Kevin Spacey og content marketing

Hvad er det lige, Kevin Spacey har at gøre med content marketing? Og hvordan filan fik Content Marketing Institute ham overtalt til at komme til Cleveland og være keynote speaker ved Content Marketing World 2014 ?

Sådan tænkte jeg, før jeg selv rejste til Cleveland og bl.a. havde fornøjelsen af at opleve superstjernen levere en punchline-packed keynote på sidstedagen ved Content Marketing World. Det viste sig, at der er en række fællestræk mellem Hollywood-storytelling og content marketing, og at det var Joe Pulizzi, “The Godfather of content marketing”, og hans overtalelsesevner, at Kevin Spacey kom til Cleveland.

Du kan få en fornemmelse af Kevin Spaceys indlæg i ovenstående sammenklip. Problemet med sådan en performance er, at mine og de øvrige deltageres forventninger til 2015-udgaven af Content Marketing World er tårnhøje.

Skriv eller dø!

skrivdø
Hvis du har det lige som mig, at du ind imellem går i stå – for eksempel på grund af overspringshandlinger – når du skriver, så burde du (og jeg!) måske tjekke “Write or die”-appen ud. Hvis man eksempelvis skriver for lidt eller for langsomt, så begynder app’en at slette det, man har skrevet bagfra eller gøre skærmen pink. Alt efter hvor hård man er ved sig selv, når man indstiller “settings”,

Jeg ved ikke med dig, men jeg har tænkt mig at prøve den af. Hvis man nu for eksempel kun har 30 minutter til at skrive et blog-indlæg, så er “Write or die” måske et effektivt værktøj til at holde fokus og afstå fra overspring.

Del meget gerne dine erfaringer i kommentar-sporet.

 

 

63 slides om content marketing

I sidste uge holdt jeg oplæg på Publicos seminarer om content marketing i henholdsvis Aarhus (Godsbanen) og København (Børsen).
Du kan klikke dig igennem mine 63 slides her.

Du kan følge med i og tilmelde dig kommende seminarer her