Guide til at skrive blog-indlæg på LinkedIn

Ramb√łlls kommunikationschef Martin Christiansen¬†har skrevet et glimrende (meta)blog-indl√¶g om, hvordan man skriver blog-indl√¶g p√• LinkedIn via Pulse-formatet. Indl√¶gget er s√• godt, at jeg f√łler mig kaldet til at dele det her.

Selvom titlen (“How to write your first LinkedIn blog”) antyder, at indl√¶gget er m√•lrettet f√łrstegangs-bloggere, s√• har jeg selv fundet god inspiration i det.

Fx er hans tjekliste god:
AAEAAQAAAAAAAAjRAAAAJGI4ZjhhMDZlLTBlNTgtNDZkYy04MjQ1LTVlN2Y2ZmNkNDZhZA

Det samme gælder grafen, der viser, at det er vigtigere at have noget relevant at sige end at formidle det perfekt.
AAEAAQAAAAAAAAhjAAAAJDJmY2E2NTM3LTk0ZWUtNGM3MS04MzhjLTNmOTlkNzFiZGQwZQ

Men tak ikke mit ord for det.
Læs endelig hele blog-indlægget her.

Tak for inspirationen, Martin!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hvis du foretr√¶kker at l√¶se p√• dansk, kan du ogs√• tjekke Social Selling Companys intro: “Hvad er LinkedIn Pulse?”

Udklip

Lidt mere nede-på-jorden-for-begyndere.

E-mail marketing guldkorn fra markedets bedste v√¶rkt√łj

Mit favorit-v√¶rkt√łj til e-mail marketing, Campaign Monitor, indtager massive m√¶ngder af egen medicin (content marketing). Denne uges nyhedsbreve alene indeholder en r√¶kke guldkorn, som jeg helt sikkert kommer til at vende tilbage til og dykke ned i. Derfor denne huskeliste.

E-mail liste building in the new era of e-mail marketing
Grundlaget for at få succes med e-mail er naturligvis en kvalitetsliste med varme leads. En liste med leads, der modtager personaliseret, automatiseret og engagerende indhold. Det har Campaign Monitor skrevet en glimrende guide om Рbaseret på en survey blandt 250 e-mail-proffer.

Udklip

How to use video in e-mail
N√•r du skal integrere video i din e-mail marketing, og det skal du, er der en r√¶kke do’s and don’t’s, der er v√¶rd at notere sig. Derfor¬†har Campaign Monitor ogs√• lavet en guide til, hvordan du¬†kan bruge video i din e-mail.

Udklip

5 things to know when creating an automated email series
Hvis du er en erfaren e-mail marketingtype, s√• ved du, at automatiserede e-mail-serier (ogs√• kaldet auto-responders) rummer et stort potentiale. Det g√¶lder b√•de ift. SEO, konvertering, r√¶kkevidde og mange andre online-parametre. Hvis du er i tvivl, b√łr du i √łvrigt l√¶se Morten M√ľnsters blog-indl√¶g om, hvordan Bro Kommunikation tjente 1,7 mio. kr. ved hj√¶lp af √©n e-mail-serie. Anyway, Campaign Monitor har naturligvis ogs√• skrevet en listicle¬†med “5 things to know when creating an automated email series“.

Udklip

10 ting, du (sikkert) ikke ved om Campaign Monitor
Hvis du endnu ikke har f√•et √łjnene op for Campaign Monitors fortr√¶ffeligheder, kan du blive lidt klogere ved at l√¶se deres artikel om¬†(oversete) 10 ting, man kan med systemet. Det handler bl.a. om:

  • Mobiloptimering med responsive templates
  • Personalisering med dynamisk content
  • A/B-test
  • Synkronisering med 250 forskellige systemer

Udklip

Hvis du har f√•et lyst til at v√¶re med i loopet hos Campaign Monitor, s√• du slipper for at have mig som kurator, kan du hoppe ind p√• deres resources-side,¬†signe up til nyhedsbreve via formularen i bunden af deres side¬†eller simpelthen pr√łve v√¶rkt√łjet af for free.

PS: Jeg har absolut ingen kommercielle interesser i Campaign Monitor. Jeg er blot en glad bruger.

 

Tilmeld dig f√łr din konkurrent!

I anledning af at Publico er flyttet i nye lokaler, som efterh√•nden ogs√• er ved at v√¶re indrettet, og at det snart er b√•de sommer og ferie, inviterer vi kunder, samarbejdspartnere, venner, familie og andet s√łdtfolk til reception¬†fredag den 10. juni kl. 14-17 i Balticagade 7.

Og vi vil rigtig gerne have dig med (n√¶sten uanset hvem du er). Vi har b√•de hygge og faglighed p√• programmet, og selvf√łlgelig byder vi p√• forfriskninger.

Se programmet, og tilmeld dig

publicoreception

Publico-kampagne nomineret til “Oscar”

P√• vegne af F√łdevare- og Milj√łministeriet lancerede Publico i efter√•ret 2015 undervisningsmaterialet MaybeBaby, der har til form√•l at oplyse unge danskere om fertilitet.

Den indsats er nu blevet blåstemplet med en nominering til IAA Prisen 2016, som senere på måneden uddeles til den bedste, mest kreative og resultatgivende public service-kampagne i Danmark.

Prisen, der uddeles af International Advertising Association, er¬†tidligere blevet betegnet som reklamebranchens svar p√• Oscar-statuetten. Derfor er vi naturligvis glade for det flotte skulderklap til vores l√łsning p√• en meget interessant opgave fra Milj√ł- og F√łdevareministeriet.

Om nomineringen r√¶kker til selve vinderprisen afg√łres den 31. maj ved et arrangement i B√łrsbygningen i K√łbenhavn.

Hvor meget ved du egentlig om fertilitet?
Find ud af det ved at tage testen her

Og er du egentlig selv en supermand eller en party-prinsesse?
Test dig selv her

Læs mere om MaybeBaby

Reception: Sæt kryds i kalenderen 10. juni

I anledning af at Publico er flyttet i nye lokaler, som efterh√•nden ogs√• er ved at v√¶re indrettet, og at det snart er b√•de sommer og ferie, inviterer vi kunder, samarbejdspartnere, venner, familie og andet s√łdtfolk til reception¬†fredag den 10. juni kl. 14-17 i Balticagade 7.¬†Receptionen har b√•de et fagligt program og et hygge-program.

Det faglige program er f√łlgende:

  • Kl. 14.00-14.30: “Vision√¶r byudvikling p√• Aarhus √ė” v. Rune Kilden*, byudvikler
  • Kl. 15.00-15.20: “Nichemedier rykker” v. Jens Hamborg Kofoed**, direkt√łr for Vocast
  • Kl. 15.20-15.40: “Chefredakt√łrens syn p√• lokal-PR” v. Jan Schouby***, chefredakt√łr for √Örhus Stiftstidende

* Rune Kilden er en af de absolutte n√łglepersoner i udviklingen af Aarhus √ė – fra containerhavn til ny bydel. Rune har bl.a. v√¶ret involveret i Lighthouse og Isbjerget. Aktuelt er han s√¶rdeles involveret i b√•de¬†boligprojektet AArhus i Aarhus¬†(se illustration nedenfor) og i erhvervsprojektet Pakhusene. Og s√• er han en vision√¶r type, der elsker dele√łkonomi og tror p√• god karma i forretningslivet.

Aarhus_Nat

** Jens Hamborg Kofoed er stifter af softwarevirksomheden Vocast,¬†der leverer database-adgang til journalister og bloggere i Norden. Hovedpointen med hans opl√¶g er, at det betaler sig at g√• efter nichemedier – frem for B√łrsen og Berlingske – i sin ops√łgende presseindsats.

Udklip

*** Jan Schouby¬†er chefredakt√łr for √Örhus Stiftstidende og √Örhus Onsdag. Jan har lovet at give sit besyv med om, hvad √Örhus Stiftstidende og √Örhus Onsdag l√¶gger v√¶gt p√•, n√•r de modtager pressemeddelelser eller henvendelser fra virksomheders/organisationers pressemedarbejdere.

8218702-jan-s

Hygge-programmet er f√łlgende:

  • Kl. 14.00-17.00:¬†Fad√łl, hvidvin, snacks, networking og live-jazz v. tidligere Publico-praktikant¬†Morten Haugsh√łj (guitar) og Samara Bahrami (vokal).

12993492_10154029902270275_9080670012021866678_n (1)

Video som rekrutteringsv√¶rkt√łj

I Publico¬†oplever vi stadig flere kunder, som √łnsker at bruge video som led i deres employer branding- og/eller rekrutteringsindsats. Herunder den seneste video, vi har lavet for PensionDanmark, der skal bruge 4 webudviklere og en teamleder.

NB: Bem√¶rk, at b√•de mine for√¶ldre og jeg selv agerer statister, der kigger meget interesseret p√• vores pensionsordninger. ūüôā

Som supplement til ovenst√•ende film om PensionDanmarks nyoprettede Team Webudvikling hjalp vi ogs√• med to sm√• film om henholdsvis “Kunder og Kundekommunikation” og “Digitalisering i PensionDanmark”, der skal give ans√łgerne et lille indblik i PensionDanmark som virksomhed og arbejdsplads.