Guide til at skrive blog-indlæg på LinkedIn

Rambølls kommunikationschef Martin Christiansen har skrevet et glimrende (meta)blog-indlæg om, hvordan man skriver blog-indlæg på LinkedIn via Pulse-formatet. Indlægget er så godt, at jeg føler mig kaldet til at dele det her.

Selvom titlen (“How to write your first LinkedIn blog”) antyder, at indlægget er målrettet førstegangs-bloggere, så har jeg selv fundet god inspiration i det.

Fx er hans tjekliste god:
AAEAAQAAAAAAAAjRAAAAJGI4ZjhhMDZlLTBlNTgtNDZkYy04MjQ1LTVlN2Y2ZmNkNDZhZA

Det samme gælder grafen, der viser, at det er vigtigere at have noget relevant at sige end at formidle det perfekt.
AAEAAQAAAAAAAAhjAAAAJDJmY2E2NTM3LTk0ZWUtNGM3MS04MzhjLTNmOTlkNzFiZGQwZQ

Men tak ikke mit ord for det.
Læs endelig hele blog-indlægget her.

Tak for inspirationen, Martin!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hvis du foretrækker at læse på dansk, kan du også tjekke Social Selling Companys intro: “Hvad er LinkedIn Pulse?”

Udklip

Lidt mere nede-på-jorden-for-begyndere.

E-mail marketing guldkorn fra markedets bedste værktøj

Mit favorit-værktøj til e-mail marketing, Campaign Monitor, indtager massive mængder af egen medicin (content marketing). Denne uges nyhedsbreve alene indeholder en række guldkorn, som jeg helt sikkert kommer til at vende tilbage til og dykke ned i. Derfor denne huskeliste.

E-mail liste building in the new era of e-mail marketing
Grundlaget for at få succes med e-mail er naturligvis en kvalitetsliste med varme leads. En liste med leads, der modtager personaliseret, automatiseret og engagerende indhold. Det har Campaign Monitor skrevet en glimrende guide om – baseret på en survey blandt 250 e-mail-proffer.

Udklip

How to use video in e-mail
Når du skal integrere video i din e-mail marketing, og det skal du, er der en række do’s and don’t’s, der er værd at notere sig. Derfor har Campaign Monitor også lavet en guide til, hvordan du kan bruge video i din e-mail.

Udklip

5 things to know when creating an automated email series
Hvis du er en erfaren e-mail marketingtype, så ved du, at automatiserede e-mail-serier (også kaldet auto-responders) rummer et stort potentiale. Det gælder både ift. SEO, konvertering, rækkevidde og mange andre online-parametre. Hvis du er i tvivl, bør du i øvrigt læse Morten Münsters blog-indlæg om, hvordan Bro Kommunikation tjente 1,7 mio. kr. ved hjælp af én e-mail-serie. Anyway, Campaign Monitor har naturligvis også skrevet en listicle med “5 things to know when creating an automated email series“.

Udklip

10 ting, du (sikkert) ikke ved om Campaign Monitor
Hvis du endnu ikke har fået øjnene op for Campaign Monitors fortræffeligheder, kan du blive lidt klogere ved at læse deres artikel om (oversete) 10 ting, man kan med systemet. Det handler bl.a. om:

  • Mobiloptimering med responsive templates
  • Personalisering med dynamisk content
  • A/B-test
  • Synkronisering med 250 forskellige systemer

Udklip

Hvis du har fået lyst til at være med i loopet hos Campaign Monitor, så du slipper for at have mig som kurator, kan du hoppe ind på deres resources-side, signe up til nyhedsbreve via formularen i bunden af deres side eller simpelthen prøve værktøjet af for free.

PS: Jeg har absolut ingen kommercielle interesser i Campaign Monitor. Jeg er blot en glad bruger.

 

Tilmeld dig før din konkurrent!

I anledning af at Publico er flyttet i nye lokaler, som efterhånden også er ved at være indrettet, og at det snart er både sommer og ferie, inviterer vi kunder, samarbejdspartnere, venner, familie og andet sødtfolk til reception fredag den 10. juni kl. 14-17 i Balticagade 7.

Og vi vil rigtig gerne have dig med (næsten uanset hvem du er). Vi har både hygge og faglighed på programmet, og selvfølgelig byder vi på forfriskninger.

Se programmet, og tilmeld dig

publicoreception

Publico-kampagne nomineret til “Oscar”

På vegne af Fødevare- og Miljøministeriet lancerede Publico i efteråret 2015 undervisningsmaterialet MaybeBaby, der har til formål at oplyse unge danskere om fertilitet.

Den indsats er nu blevet blåstemplet med en nominering til IAA Prisen 2016, som senere på måneden uddeles til den bedste, mest kreative og resultatgivende public service-kampagne i Danmark.

Prisen, der uddeles af International Advertising Association, er tidligere blevet betegnet som reklamebranchens svar på Oscar-statuetten. Derfor er vi naturligvis glade for det flotte skulderklap til vores løsning på en meget interessant opgave fra Miljø- og Fødevareministeriet.

Om nomineringen rækker til selve vinderprisen afgøres den 31. maj ved et arrangement i Børsbygningen i København.

Hvor meget ved du egentlig om fertilitet?
Find ud af det ved at tage testen her

Og er du egentlig selv en supermand eller en party-prinsesse?
Test dig selv her

Læs mere om MaybeBaby

Reception: Sæt kryds i kalenderen 10. juni

I anledning af at Publico er flyttet i nye lokaler, som efterhånden også er ved at være indrettet, og at det snart er både sommer og ferie, inviterer vi kunder, samarbejdspartnere, venner, familie og andet sødtfolk til reception fredag den 10. juni kl. 14-17 i Balticagade 7. Receptionen har både et fagligt program og et hygge-program.

Det faglige program er følgende:

  • Kl. 14.00-14.30: “Visionær byudvikling på Aarhus Ø” v. Rune Kilden*, byudvikler
  • Kl. 15.00-15.20: “Nichemedier rykker” v. Jens Hamborg Kofoed**, direktør for Vocast
  • Kl. 15.20-15.40: “Chefredaktørens syn på lokal-PR” v. Jan Schouby***, chefredaktør for Århus Stiftstidende

* Rune Kilden er en af de absolutte nøglepersoner i udviklingen af Aarhus Ø – fra containerhavn til ny bydel. Rune har bl.a. været involveret i Lighthouse og Isbjerget. Aktuelt er han særdeles involveret i både boligprojektet AArhus i Aarhus (se illustration nedenfor) og i erhvervsprojektet Pakhusene. Og så er han en visionær type, der elsker deleøkonomi og tror på god karma i forretningslivet.

Aarhus_Nat

** Jens Hamborg Kofoed er stifter af softwarevirksomheden Vocast, der leverer database-adgang til journalister og bloggere i Norden. Hovedpointen med hans oplæg er, at det betaler sig at gå efter nichemedier – frem for Børsen og Berlingske – i sin opsøgende presseindsats.

Udklip

*** Jan Schouby er chefredaktør for Århus Stiftstidende og Århus Onsdag. Jan har lovet at give sit besyv med om, hvad Århus Stiftstidende og Århus Onsdag lægger vægt på, når de modtager pressemeddelelser eller henvendelser fra virksomheders/organisationers pressemedarbejdere.

8218702-jan-s

Hygge-programmet er følgende:

  • Kl. 14.00-17.00: Fadøl, hvidvin, snacks, networking og live-jazz v. tidligere Publico-praktikant Morten Haugshøj (guitar) og Samara Bahrami (vokal).

12993492_10154029902270275_9080670012021866678_n (1)

Video som rekrutteringsværktøj

I Publico oplever vi stadig flere kunder, som ønsker at bruge video som led i deres employer branding- og/eller rekrutteringsindsats. Herunder den seneste video, vi har lavet for PensionDanmark, der skal bruge 4 webudviklere og en teamleder.

NB: Bemærk, at både mine forældre og jeg selv agerer statister, der kigger meget interesseret på vores pensionsordninger. 🙂

Som supplement til ovenstående film om PensionDanmarks nyoprettede Team Webudvikling hjalp vi også med to små film om henholdsvis “Kunder og Kundekommunikation” og “Digitalisering i PensionDanmark”, der skal give ansøgerne et lille indblik i PensionDanmark som virksomhed og arbejdsplads.