Gratis e-bog om pressemeddelelser

Efter sigende handlede verdens første pressemeddelelse om død og ulykke. Det var i 1906, hvor en togulykke i New Jersey førte til, at 53 personer mistede livet.

The Pennsylvania Railroad, hvis tre togvogne var involveret, havde en freelancejournalist og PR-mand ved navn Ivy Lee ansat. Han overbeviste togselskabet om, at det ville være en god idé at udsende en offentlig udtalelse om den fatale ulykke.

The New York Times lovpriste den nye tilgang til måden at kommunikere på, og de trykte udtalelsen i avisen to dage senere. The Pennsylvania Railroad modtog efterfølgende stor ros for sin åbenhed og ærlighed.

Heldigvis handler pressemeddelelser oftere om nye, produkter, tendenser og koncepter end om død og ulykke. Og mediet er et effektivt middel til at få vigtige og relevante budskaber ud til den brede målgruppe. Men kun hvis du som afsender har gjort dit hjemmearbejde ordentligt.

Når du skriver pressemeddelelser, skal du hverken rode dig ud i lange salgstaler, tekniske forklaringer eller personlige holdninger. Til gengæld skal du gøre noget så basalt som at tale sandt, interessant, levende og troværdigt – og kun om én ting.

Hent Publicos e-bog om om pressemeddelelser

PR-citat

Glædelig jul fra Publico

I Publico har vi haft et sjovt, travlt, vækstpræget, komfortzone-udfordrende og fertilt 2015.

Vi har fået tre nye kolleger (Kristian, Esben og Jacob) og mange nye kunder – både offentlige og private. Vi har vundet to offentlige udbud om henholdsvis fertilitet og brændeovne for næsen af en række dygtige konkurrenter. Sideløbende har vi undfanget to babyer, som Lise og Jane pønser på at bringe til verden i december og februar.

Vi har holdt 12 seminarer for cirka 300 personer – først og fremmest om content marketing. 575 søde kommunikationsmennesker har vist os den tillid at tilmelde sigvores Publico-panel. Vi har præsteret vores hidtil bedste årsregnskab og – med afsæt i det – formuleret en vækststrategi, ifølge hvilken vi skal være 20 medarbejdere i 2020. Endelig har vi besøgt Cleveland og Dubai og fået en kunde i Estland.

Noget af det bedste ved Publicos 2015 er, at vi har haft et udviklende arbejdsår, hvor vi har nået vores hardcore-vækstmål uden ret mange aftentimer. Lige om hjørnet venter 12 dages salig julefred, hvor vi kan lade op til et action-packed 2016 med nye historier om projekter, programmer, politikker, strategier, holdninger, følelser og produkter. Samt en lille flytning fra baghuset i Mejlgade til vores nye domicil på Aarhus Havn, hvor du naturligvis bliver inviteret til en flamboyant reception fredag den 10. juni. Mere herom senere.

Du og dine ønskes en glædelig jul og et godt nytår.