Publico har vundet kampagne om anti-radikalisering

I Publico har vi f√•et til opgave at udvikle en kampagne, der skal √łge kendskabet til og synligheden af ‚ÄĚHotline mod radikalisering‚ÄĚ.
Opdragsgiverne er K√łbenhavns Kommune, Aarhus Kommune og √ėstjyllands Politi, der i f√¶llesskab driver den nye landsd√¶kkende hotline, som man kan ringe til, hvis man er bekymret for, om en man holder af er p√• vej til at blive radikaliseret.

Vi har vundet opgaven i en bureaukonkurrence. Hvad vi naturligvis er svært tilfredse med.

Kampagnen skal √łge kendskabet til den nyoprettede hotline, hvor p√•r√łrende kan ringe for at f√• r√•d og vejledning til, hvad de kan g√łre, hvis de er bekymrede for √©n, der er ved at blive radikaliseret.

Med en tryg og tillidsv√¶kkende tone skal kampagnen skabe et alternativ til det dramatiske og ensporede (medie)billede, der er af radikalisering af unge. Tryghed og tillid b√•ret af viden om radikalisering og r√•dgivning er elementerne, der skal hj√¶lpe bekymrede p√•r√łrende til at s√łge hj√¶lp og vejledning.

Kampagnen skal afvikles i efteråret 2016, og vi glæder os meget til at komme i gang.