Persona-drevet indhold ‚Äď forst√• din m√•lgruppe med inbound marketing

Book din plads nu, og lær om inbound marketing fra de bedste.

Fredag den 21. april 2017 kan du f√• en unik indf√łring i, hvordan du med en strategisk tilgang til din m√•lgruppe kan f√• meget mere ud af dit indhold. Fra Hubspots europ√¶iske kontor i Dublin kommer nemlig Senior Sales Engineer i Hubspot, Lotta Mikkonen, og giver en keynote speak i R√•dhushallen p√• Aarhus R√•dhus.

Om oplægget:

Content marketing har i den grad sl√•et sig fast som m√•den, man g√łr tingene p√• i marketing-afdelinger i hele verden. Content marketing er ikke l√¶ngere en mulighed ‚Äď det er en n√łdvendighed, hvis man som virksomhed vil kunne konkurrere. Omfavnelsen af content marketing som disciplin g√łr det til geng√¶ld sv√¶rere for virksomheder at skille sig ud fra larmen. For at kunne konkurrere i en p√• sin vis¬†content-m√¶ttet online-sf√¶re er det helt afg√łrende konstant at tage sin tilgang op til revision og justere og optimere strategien for at fange sit publikums opm√¶rksomhed.

Blandt det guld, du kan tage med hjem fra Lotta Mikkonens oplæg, er:

  • hvordan du opn√•r forst√•else for dit publikum, og hvordan de konsumerer dit indhold
  • hvordan du skaber effektivt indhold og optimerer din indholdsstrategi
  • hvordan du f√•r dit gode indhold ud og leve
  • hvordan du f√•r det meste ud af det indhold, du allerede har skabt

Publico er selv blevet Hubspot-partner og i fuld gang med at h√łste de mange fordele, der er ved inbound marketing-metodologien. Vi er derfor ret meget oppe at k√łre over, at Hubspot har sagt ja tak til vores invitation.¬†Hubspot st√•r bag begrebet inbound marketing, og den Boston-baserede software-virksomhed driver i dag markedets uden sammenligning f√łrende inbound marketing-platform.

Det er meget sj√¶ldent, at danske marketing-n√łrder f√•r chancen for at opleve Hubspot herhjemme. Du er derfor lidt af et skarn, hvis du ikke griber muligheden og melder dig til opl√¶gget ‚Äď det kan du g√łre p√• Internet Week Denmarks hjemmeside.

Hvis du¬†efter Lotta Mikkonens keynote er blevet mere nysgerrig p√• det der inbound marketing og Hubspot, s√• har du en unik mulighed for at m√łde og tale med b√•de Lotta og hendes kollega Sinead Goggin, der st√•r klar til at besvare sp√łrgsm√•l og demonstrere platformen i r√•dhusets foyer. Her vil du selvf√łlgelig ogs√• kunne m√łde Publico.¬†

Fik du i √łvrigt l√¶st… ¬†Fem afg√łrende omr√•der, hvor inbound marketing styrker din forretning

Publico s√łger kommunikationskonsulent

Vi har travlt i Publico. Derfor er vi p√• udkig efter en ny kollega, der kan tiltr√¶de en 37-timers stilling som kommunikationskonsulent per¬†1. juni 2017. Vi holder samtaler l√łbende og beslutter os inden l√¶nge. Ans√łgninger stiles derfor snarest muligt til Uffe@Publico.dk.

+3 års erfaring
Du skal have mindst 3 √•rs erfaring som kommunikat√łr for at komme i betragtning. Derudover l√¶gger vi v√¶gt p√• f√łlgende:

1. Du skriver veloplagt og fejlfrit
Du skriver som en journalist, uanset om din baggrund er journalistisk eller akademisk. Hvis du laver fejl i din¬†ans√łgning, skal du ikke vente ved telefonen.

2. Du har skills
Vi forudsætter, at du har en stor viden om kommunikation. Derudover vil det være et plus, hvis du har tilegnet dig konkrete skills inden for f.eks. CMS, Campaign Monitor/Mailchimp, SurveyXact, Final Cut, Facebook, Hootsuite, LinkedIn, Vimeo, Twitter, Presswire, Infomedia, Trello, Google Analytics, SEO, Adobe og så videre. Hvis du er Hubspot-certificeret, er du sikker på en samtale.

3. Du har forretningsforståelse
Du er god til at s√¶tte dig ind i virksomheders forretningsm√¶ssige situation og skarp i din analyse af, hvilke¬†kommunikationstiltag der bedst underst√łtter virksomhedernes forretningsm√•l. Du kan med andre ord l√¶se og¬†forst√• B√łrsen ‚Äď med oprigtig interesse.

4. Du kan styre projekter
Hos Publico er man oftest ansvarlig projektleder p√• sine egne kunder og projekter. Det betyder, at du helst skal¬†kunne disciplinere dig selv og dine projekter, s√•ledes at du m√łder alle deadlines med overskud ‚Äď ogs√• n√•r der opst√•r¬†b√łvl undervejs.

5. Du er ikke bange for telefonen
Du skal have det godt med at gribe knoglen og ringe til en masse mennesker, du ikke kender, og som ikke altid har tid eller lyst til at snakke med dig. Det g√¶lder b√•de potentielle kunder, kunder, kunders kunder og ‚Äď ikke mindst ‚Ästjournalister, redakt√łrer og bloggere.

6. Du har bureau-erfaring
Det er ikke et krav, men det vil bringe dig seri√łst t√¶ttere p√• en samtale, hvis du kan dokumentere erfaring fra et¬†kommunikationsbureau. Eventuelt blot i praktik, men helst for alvor.

7. Du er (et) aktiv på sociale medier
Du kender spillereglerne og er aktiv bidragyder p√• ‚Äď som minimum ‚Äď Facebook, LinkedIn og Twitter. Du har et v√¶rdifuldt¬†netv√¶rk, der betragter dig som en opinionsdanner-type p√• sociale medier.

8. Du er sulten
Selvom du har +3 √•rs erfaring som kommunikat√łr, ser vi gerne, at du b√¶rer en til √¶rgerrighed¬†gr√¶nsende sult efter ud-af-komfortzonen-arbejdsopgaver for rigtige kunder og sparring fra kvikke kolleger.

Kunderne
I Publico l√łser vi strategiske og operationelle kommunikationsopgaver for en lang r√¶kke sp√¶ndende virksomheder og organisationer. Kundelisten t√¶ller bl.a. Aberdeen Asset Management, ABUS, AP Pension, Atkins, Bolighed, Bygma, Dan Dryer, Danske Andelskassers Bank, E-Boks, Ejner Hessel, GPV International, HOFOR, Integrationsnet, Kosan Gas, Krifa, Midttrafik, Milj√łstyrelsen, Nets, NNIT, Per Aarsleff, Pressalit, Ricoh Danmark, Skanderborg Forsyningsvirksomhed, Stofa, Sydbank, Syddjurs Kommune og Troldtekt.

Om Publico
Publico er et PR-bureau med 18 medarbejdere, der finder enkle kommunikationsl√łsninger p√• komplekse problemstillinger for videnstunge organisationer. Vores specialer er content marketing og pressearbejde for finanssektoren og B2B-virksomheder samt kampagner for stat og kommuner.

Læs mere: www.publico.dk

Publico som arbejdsplads
Vi er stolte af at have to Publico-medarbejdere, der fejrer 10-års jubilæum i 2017, og yderligere to, der runder 10-års milepælen i 2018. Vi tror på langvarige, professionelle venskaber og på, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Vores kultur og holdånd er formentlig vores stærkeste konkurrenceparameter.