PRESSEMEDDELELSE: Publico har afsluttet sit hidtil bedste årsregnskab målt på omsætning og bruttoresultat. Det seneste år har budt på fem nyansættelser, der skal understøtte bureauets vækstambitioner om at være 20 konsulenter i 2020.
For femtende år i træk har Publico præsenteret et årsregnskab med sorte tal på bundlinjen, og 2015/2016-regnskabet byder såvel på den højeste omsætning som det bedste bruttoresultat til dato. Resultatet er båret af en toplinjevækst på 40 procent og en vækst i bruttoresultat på 19 procent.
Medvind på havnefronten
I 2016 har Publico investeret i at flytte i større lokaler på Aarhus Havn, og antallet af medarbejdere er steget fra 12 konsulenter til 16 – herunder flere bureau-sværvægtere, der tilfører betydelig tyngde på rådgivningsområdet. Regnskabsåret har desuden budt på nye kunder som Bolighed, Syddjurs Kommune, Aberdeen Asset Management og Fjord Line samt betydelige udbudssejre for blandet andet Miljøstyrelsen, forklarer direktør Uffe Lyngaae.
– Vi har god medvind i øjeblikket. Vi har hævet ambitionsniveauet og igangsat en vækstplan med et mål om blive 20 konsulenter, der omsætter for 20 mio. kr. i 2020. Vi er godt på vej, og vores nyansættelser bærer frugt. Allerede nu kan vi konstatere, at vi i de første fire måneder af regnskabsåret 2016/17 performer bedre på topog bundlinje end nogensinde før. Samlet set har jeg derfor store forventninger til indeværende regnskabsår og vores overordnede vækststrategi, siger Uffe Lyngaae.
Ny satsning på inbound marketing
Publico specialiserer sig i videnstunge private B2B-virksomheder og offentlige kampagner. De to flader skal fortsat drive væksten i et marked, hvor bureauet oplever stor efterspørgsel på content marketing. I den forbindelse er Publico blevet HubSpot-partner, og bureauet satser målrettet på at blive blandt landets førende rådgivere på inbound marketing-området.
– Vi ser et meget stort potentiale i inbound marketing, der ligger lige til højrebenet for et PR-bureau med speciale i content. Vi tror på, at vi som PR-bureau, og dermed content-eksperter, har en central rolle at spille i mange virksomheders bevægelse fra halvhjertet content-indsats til at arbejde struktureret og strategisk med inbound marketing, siger Uffe Lyngaae
Professionel bestyrelse og kompetenceudvikling
På de indre linjer har Publico oprettet en professionel bestyrelse bestående af medlemmerne fra det tidligere advisory board. Det strategiske arbejde i bestyrelsen er nu opprioriteret og sat ind i en professionel struktureret ramme. Som led i Publicos satsning på inbound marketing gennemgår alle bureauets konsulenter i indeværende regnskabsår kompetenceudviklende forløb i inbound-disciplinen.