Filmen ”Goth Life” fortæller – ligesom søsterfilmen ”Tømmermænd” – om en akavet ”bivirkning” ved den nye metrolinje M3 Cityringen.
Nemlig den, at når hundredtusindvis af nye rejsende drøner rundt mellem endnu flere metrostationer i København, ja så vokser også risikoen for, at man løber ind i typer, man måske ikke har så meget tilfælles med.
Som for eksempel de to sortklædte typer, der i ”Goth Life” lander i en vogn med et meget ivrigt a capella-syngende selskab i pastelfarvet tøj …
Også udlandet fik hurtigt øje på de to danske Cityring-reklamefilm i serien: Branchemedier fra lande som Spanien, Frankrig, USA, Storbritannien, Tyskland, Australien, Tyrkiet og Kina skrev om dem, og der fulgte både hæder og priser med.
Adweek kårede Goth-filmen som Ad of the Week ugen efter lanceringen, The Drum kårede den som Ad of the Month i oktober, og i november blev det til guld ved Epica Awards.
Det er i øvrigt danske Peter Harton, der har instrueret begge film.
Credits
- Kreativt bureau: Hjaltelin Stahl
- Copy: Kenneth Kaadtmann
- Art Director: Cecilie Öberg
- Account Manager: Sandra Amalie Lacoppidan
- Produktionsselskab: Pegasus Productions
- Instruktør: Peter Harton
- Executive Producer: Cille Silverwood-Cope
- 1st AD: Nikolaj Storgaard Mortensen
- DOP: Jens Maasbøl
- Stylist + Production Design: Jane Marshall Whittaker
- Make-up: Tommy Hairwerk
- Editor: Anders Jon
- Sound Design: Ole Kristian Krogstad
- Colourist: Lasse Marcussen
- Production Manager: Sara Jürs Schmidt