100 content marketing-eksempler

Når man til daglig prøver at dele sin begejstring for content marketing med danske B2B-virksomheder, hvor den marketingansvarlige ofte får tomme øjne, når man nævner begrebet, kan man godt komme i tvivl om, hvorvidt det blot er en buzzword-døgnflue, som man måske burde ignorere.

Når man så – som jeg i disse dage – er til Content Marketing World sammen med 2.500 ligesindede fra 50 lande, hvoraf mange har titler som CCO (Chief Content Officer) Content Manager, Content Director eller simpelthen driver store content marketing-bureauer, får begejstringen til gengæld nyt brændstof.

Content marketing rummet i min optik et enormt potentiale for især B2B-virksomheder med højt specialiseret viden inden for deres industri eller niche. Sådanne virksomheder kan med fordel holde op med at tale om sig selv for i stedet at servere vidensgodbidder til deres nøgleinteressenter og dermed gå fra at være en leverandør/producent (i den rolle skal man hele tiden snakke pris) til at være opinionsdanner, inspirationskilde, videns-hub og ekspert (i den rolle snakker man værdiskabelse og partnerskab – ikke pris).

Anyway, når du er kommet her forbi min blog, prædiker jeg sikkert for præsten. Men hvis du skal overbevise nogen eller blot savner nogle gode business cases, så har Content Marketing Institute lavet en præsentation med 100 content marketing-eksempler.

Der er selvfølgelig en overvægt af amerikanske cases, men spændvidden er til gengæld stor. Et enkelt dansk eksempel er der også blevet plads til. Gæt selv virksomheden. Hint: Virksomheden har for nylig spillet hovedrollen i en Hollywood-blockbuster.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *