Content marketing handler om at skabe indhold, der giver værdi til virksomhedens publikum. Flere og flere virksomheder har forstået, at de skal holde op med at tale om sig selv og deres produkter for i stedet at tale om de pain points, som virksomhedens publikum er optaget af. Så langt så godt.
Men ifølge en markedsundersøgelse foretaget af Curata er det kun “best-in-class” blandt amerikanske virksomheder, der har forstået, at effektiv content marketing ikke blot inkluderer selvskabt indhold, men også kurateret indhold fra andre pålidelige kilder end virksomheden selv.
Set fra et dansk perspektiv halter vi noget efter USA. I Danmark taler de fleste virksomheder fortsat mest om sig selv og er måske så småt i gang med at supplere med noget selvskabt “content”. Næste step er så at supplere med kurateret indhold fra thought leaders, opinionsdannere og brancheeksperter uden for virksomhedens vægge. Måske endda verdensklasse-indhold fra konkurrenter. Men det er vist lidt ude i fremtiden.