10 års jubilæum med Troldtekt

Det er desværre ikke så tit, at man i PR-branchen lykkedes med at fastholde kunder i 10 år eller mere. Men i tilfældet Troldtekt er det faktisk lykkedes for os i Publico at være samarbejdspartner i perioden 2005-2015. Og vi er slet ikke færdige – samarbejdet har aldrig været bedre eller omfattet flere discipliner end p.t.

Siden 2005 er Troldtekt gået fra at være kendt som leverandør af loftsplader til grisestalde til at være arkitekt-darling – og det er trods alt lidt af en rejse. Virkemidlerne har især været content marketing-aktiviteter med fokus på at gøre Troldtekt til thought leader og “ejer” af begrebet “akustik” i arkitekters bevidsthed, hvilket langt hen ad vejen er lykkedes – i Danmark. Troldtekt er faktisk et fantastisk eksempel på, hvor meget man som B2B-virksomhed kan flytte – kommunikationsmæssigt såvel som forretningsmæssigt – ved hjælp af content marketing.

Jeg var for nylig til 50 års reception hos Troldtekts direktør Peer Leth, der har stået i spidsen for den positive udvikling igennem det seneste årti. De taler og indslag, som bl.a. Troldtekts bestyrelse og samarbejdspartnere leverede ved receptionen, var for mig et bevis på, at selskabet er i bedre form end nogensinde.

Det har været og fortsat er en fornøjelse at være samarbejdspartner til en virksomhed, der har viljen og evnen til at bruge kommunikation så aktivt til at flytte sig. Jeg ser frem til at fortsætte rejsen i det kommende årti. 🙂

Læs mere om thought leadership

Læs mere om content marketing-strategi

Læs Troldtekt-case på Publico.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.